понедельник, 5 ноября 2012 г.

Звіт бібліотекаря


Звіт про роботу  шкільної бібліотеки за 2011-2012 н.р.
                                         _______________________________
                                            ( назва навчального закладу )

 1.П.І.П._________________________        1.П.І.П.___________________________     
 2. Дата народження_______________        2. Дата народження_________________  
 3.Стаж роботи: бібліотечний _______       3.Стаж роботи: бібліотечний _________    
                            загальний__________                                  загальний___________

 4.Кваліфікаційна категорія (бібліотечна) 4.Кваліфікаційна категорія (бібліотечна)
__________________________________     _________________________________
 5.Ставка ( 0,5; 1; 1,5)_______________     5.Ставка ( 0,5; 1; 1,5)_______________
 6.Основний працівник або сумісник         6.Основний працівник або сумісник
 __________________________________     _________________________________

 7.Підвищення кваліфікації (бібліотечної) 7.Підвищення кваліфікації (бібліотечної)
     (  рік)____________________________     (рік)____________________________
 8.Стаж роботи в даній установі_______    8.Стаж роботи в даній установі_______
 9.Освіта___________________________   9.Освіта___________________________

      10. Спеціальність за дипломом _______  10. Спеціальність за дипломом ________
__________________________________     _________________________________
 11.Домашня адреса_________________  11.Домашня адреса_________________
__________________________________     _________________________________
 12.Телефони:                                               12.Телефони:
            Домашній___________________              Домашній____________________
            Службовий__________________              Службовий___________________
            Мобільний__________________           Мобільний___________________
12а.Який навчальний заклад закінчив,         12а.Який навчальний заклад закінчив,
в якому році______________________         в якому році_______________________
_________________________________          _________________________________
__________________________________        __________________________________

 13.Загальний книжковий фонд на 01.01.2009р.із них:
-         художня література:________________ кількість,__________ сума
-         підручники :________________кількість,_____________ сума.
 14.Кількість читачів__________,із них:________вчителів,_________ учнів,
        _________     батьків
      15.План роботи бібліотеки на навчальний  рік (скоординований з загальношкільним).
         а) основні завдання та напрями роботи_______________________________
           _______________________________________________________________
           _______________________________________________________________
          ________________________________________________________________
          ________________________________________________________________
      16. Нормативно-правові документи, що регламентують роботу шкільної бібліотеки:
         _________________________________________________________________
        ____________________________________________________________________
       _____________________________________________________________________
       _______________________________________________________________________
       _______________________________________________________________________

     17. Оформлення бібліотеки.
          а) назви стендів_________________________________________________________
      ________________________________________________________________________
     _________________________________________________________________________
     18. Забезпечення підручниками
         а)  2007-2008 н.р. ________ %.
         б) 2008-2009 н.р._________%.
     19. За рахунок державного бюджету на 2009 рік передплачено періодичних видань:
          (_______________назв видань,_____________ на суму)
     20.  За рахунок спонсорів на 2009 рік передплачено періодичних видань:
          (_______________назв видань,_____________ на суму)

     21. За рахунок позабюджетних коштів та акції: „Подаруй бібліотеці книгу” придбано:
           

 

 

Показники

На 01.01.
2004р.
На 01.01.
2005р.
На 01.01.
2006р.
На 01.01.
2007р.
На 01.01.
2008р.
На 01.01.
2009р.

прим.
сума
прим.
сума
прим.
сума
прим.
сума
прим.
сума
прим.
сума

Художня література














Підручники














Періодичні видання














      
               
     22. Робота з документацією бібліотеки:
                - сумарні книги_________________________________________________
                - інвентарні книги_______________________________________________
                - нові облікові форми____________________________________________
                - накладні______________________________________________________
                - щоденник роботи шкільної бібліотеки_____________________________
                - читацькі формуляри____________________________________________
                - акти на списання ( застарілої та втраченої читачами літератури),(№, дата)
               _______________________________________________________________
                - звірка з бухгалтерією (дата) ________  методистом (дата)___________
    23. Інформаційна робота бібліотеки:
                - наявність картотек___________________________________________
                - наявність каталогів___________________________________________
                - списків позакласного читання__________________________________
               ____________________________________________________________
                - інше_______________________________________________________
    24. Індивідуальна та масова робота:
                - списки нових надходжень, бесіди, вечори, вікторини, повідомлення та інше:
               _________________________________________________________________
               _________________________________________________________________
               _________________________________________________________________
                - надання допомоги класним керівникам у проведенні масових заходів:____
               __________________________________________________________________
               __________________________________________________________________
               __________________________________________________________________
                - вчителям-предметникам у проведенні предметних тижнів:______________
               __________________________________________________________________
               __________________________________________________________________
                - огляди літератури:________________________________________________
               __________________________________________________________________
                _________________________________________________________________
-         організація рекомендаційних списків літератури та книжкової полиці до
 теми над якою працює школа в цьому навчальному році (назва теми)_______
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

      25.     Пропаганда бібліотеки:
                - екскурсії до бібліотеки (клас, дата):___________________________________
                -  організація книжкових виставок та тематичних полиць (назви виставок, які    
                   організовувані в цьому навчальному році):___________________________
                __________________________________________________________________
               __________________________________________________________________
               __________________________________________________________________
                __________________________________________________________________
-         виступи бібліотекаря на педрадах,  нарадах (дата, № протоколу, назва виступу )________________________________________________________
 __________________________________________________________________
     26. Робота з читачами:
               -    керівництво читаннями ( індивідуальні бесіди, консультації при виборі    
                    літератури та інше):______________________________________________
                _________________________________________________________________
                _________________________________________________________________
                _________________________________________________________________

-         робота гуртка „Друзі книги” , „Книжкова лікарня” та інше:_______________
____________________________________________________________________
-         відкритий доступ до книжкового фонду:_______________________________
____________________________________________________________________
-         відокремлення книжкового фонду (диференціація для окремих категорій читачів):_________________________________________________________
-         виховання культури читання (заходи):_______________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________

-         організація бібліотечних уроків, факультативу „Бібліотечна справа” та інше:
_____________________________________________________________________
-         допомога шкільної бібліотеки в засвоєнні та поглибленні знань шкільної програми, підготовка до олімпіад школи МАН та інше:________________
___________________________________________________________________
-         краєзнавча робота (полички, картотеки та інше):_______________________
___________________________________________________________________
-         оформлення тематичних папок (назви):_______________________________
                ___________________________________________________________________
                ___________________________________________________________________
                ___________________________________________________________________
     27. Робота шкільної бібліотеки по проведенню Всеукраїнської акції „ Живи, книго!”:
                -   наказ МОН (дата)_________________________________________________
                -   наказ відділу освіти (дата)_________________________________________
                -   наказ по школі (№, дата, назва наказу)_______________________________
                __________________________________________________________________
-         планування, склад оргкомітету, рейди-перевірки, оголошення результатів
( на загальношкільній лінійці, стенді „Живи, книго!”):____________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
                __________________________________________________________________
               __________________________________________________________________
-         наявність стенду, куточків читача ( яка міститься інформація на них, де
розташовані):___________________________________________________
                _________________________________________________________________
_______________________________________________________________
-         організація видачі підручників ( хто отримує, ведення журналу видачі
     підручників, формулярів класу):____________________________________
__________________________________________________________________
 __________________________________________________________________
.
      28. Вивчення стану роботи бібліотеки адміністрацією школи (дата, № протоколу):
              ____________________________________________________________________
               ___________________________________________________________________          
      29.  Затвердження переліку підручників якими користуються учні в цьому
              навчальному році ( дата, № протоколу)__________________________________
      23. Підвищення кваліфікації ( самоосвіта, курси КОІПОПК, рік)________________
      24. Рекомендації__________________________________________________________
              _____________________________________________________________________

               Дата___________________                    Підпис бібліотекаря_________________

ГАДЯЦЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ВІДДІЛ ОСВІТИ
РІШЕННЯ КОЛЕГІЇ

          Від ___________                                                    Протокол №_____


 Про вивчення системи роботи бібліотек
 Гадяцької спеціалізованої школи №3,
 №4 І-ІІІ ст., Великобудищанської
 спеціалізованої школи І-ІІІ ст.
 відповідно до Положення про бібліотеку ЗНЗ

Заслухавши та обговоривши доповідь методиста НМЦ  Оробей С.М., «Про вивчення системи роботи бібліотек Гадяцької спеціалізованої школи №3, №4 І-ІІІ ст., Великобудищанської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. відповідно до Положення про бібліотеку ЗНЗ», колегія відзначає, що бібліотекарями названих загальноосвітніх навчальних закладів проводиться відповідна робота по інформаційному забезпеченню навчально-виховного процесу, самоосвіти школярів, виховання грамотного читача з високим рівнем бібліографічної культури.
         Бібліотеки навчальних закладів свою діяльність організовують спільно з педагогічним колективом, відповідно до плану роботи, який є складовою частиною плану навчально-виховної роботи в школі. Регламентується вона режимом роботи бібліотеки, встановленого дирекцією відповідно до внутрішнього розпорядку. Згідно Положення про бібліотеку ЗНЗ один раз на місяць встановлюється санітарний день. Проте, в режимі бібліотек Гадяцької спеціалізованої школи №3, №4 І-ІІІ ст., Великобудищанської спеціалізованої школи І-ІІІ ст. такого дня не передбачено.
         В своїй діяльності бібліотекарі керуються Законами України «Про освіту», «Про бібліотеки і бібліотечну справу» нормативними документами Міністерства культури і туризму,Статутом загальноосвітньої школи України, Положенням про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу.
         Для якісного інформаційного забезпечення читачів в бібліотеках навчальних закладів ведеться відповідна робота зі збереження, зміцнення та розширення бібліотечного фонду.
         Комплектування фондів книжкових фондів здійснюється з різних джерел:
-         централізовано за рахунок коштів Державного бюджету за замовленням навчальних закладів;
-         поповнення за рахунок спонсорських коштів;
-         проведення благодійних акцій «Подаруй бібліотеці книгу!», «Родина-бібліотеці», «Підтримай бібліотеку!»;
-         отримання літератури замість загубленої.
Комплектування бібліотеки невід'ємно пов'язано зі збереженням навчальної літератури. Педагогічні та учнівські колективи навчальних закладів беруть активну участь у щорічній Всеукраїнській акції «Живи,книго!», в рамках якої проводяться бесіди з учнями про збереження навчальної літератури; змагання на краще збереження підручників. В школах проводиться благодійна акції  збору макулатури під гаслом «Старий папір для нових книжок», для учнів проводяться бесіди «Скільки коштує державний підручник» (Великобудищанська СШ І-ІІІ ст.), «Правила бережливого поводження з книгою» (Гадяцька СШ №3 І-ІІІ ст.), «Шанобливе ставлення до книги» (Гадяцька СШ № 4 І-ІІІ ст.). Учні 8-10 класів пишуть твори та диктанти «Роль книги в моєму житті».В кожній бібліотеці працює книжкова лікарня.
Двічі на рік здійснюється інвентаризація фонду навчальної літератури в системі електронного обліку «Шкільний підручник».
  Відповідно до Положення про бібліотеку ЗНЗ, бібліотеки навчальних закладів є доступними для користувачів – вчителів, учнів, батьків.
            Обслуговування читачів проводиться в режимі абонементу та читального залу.
         Облік користувачів та книговидачі в бібліотеках ведеться відповідно до встановленого порядку: в читацьких формулярах, Щоденнику роботи шкільної бібліотеки. Аналіз облікових документів показав, що послугами бібліотеки в Гадяцька СШ № 4 І-ІІІ ст. користуються 100 % від загальної кількості учнів; в Гадяцька СШ № 3 І-ІІІ ст. він складає 100 %; в Великобудищанська СШ І-ІІІ ст.-100 %. В усіх бібліотеках  сплановані конкретні заходи по розвитку, поглибленню та розширенню читацьких інтересів, по покращенню читацької активності учнів. Одним із пріоритетних напрямків в  роботі бібліотек є максимальне задоволення інформаційних потреб користувачів. Необхідною умовою успішної інформаційної роботи бібліотеки з усіма категоріями читачів є добре організований довідково-бібліографічний апарат. В бібліотеках Гадяцької СШ № 4 І-ІІІ ст., Гадяцької СШ № 3 І-ІІІ ст., створені та ведуться систематичні каталоги. Бібліотекарі шкіл ведуть картотеку підручників та газетно-журнальних статей. У Великобудищанській СШ І-ІІІ ст. є картотека комплектів книг видавництва «Основа» та «Шкільного світу». Одним із основних складових частин довідково-пошукового апарату є тематичні папки «Здоровий спосіб життя», «Живемо згідно законів», «У пам'ять про скорботний 33», «Правознавче виховання», «Національна символіка» та інші.
Методист Оробей С.М. відмітила, інформаційно-бібліографічна діяльність бібліотек, яка проводиться за такими напрямками:
-         довідково – бібліографічне обслуговування;
-         бібліографічне інформування;
-         рекомендаційно – бібліографічне обслуговування;
-    популяризація бібліотечно – бібліографічних знань.
Реалізовують ці напрямки шкільні бібліотекарі різними формами та методами роботи: це і організація книжкових виставок, складання індивідуальних та групових рекомендаційних списків літератури.
 Бібліотеки проводять відповідну роботу по вихованню в учнів інформаційної   грамотності та культури читання. Проведення занять з бібліотечно-бібліографічної грамотності та бібліотечних уроків включені до річного плану роботи бібліотек. В Гадяцькій СШ №4 І-ІІІ ст., Великобудищанській СШ І-ІІІ ст. , Гадяцькій СШ №3 І-ІІІ ст., відпрацьована чітка система роботи популяризації бібліотечно-бібліографічних знань серед учнів. Бібліотекарі Сітницька Н.А., Дмитренко В.Є., Дига О.О., розробили та проводять бібліотечні уроки для різних категорій читачів.
Відповідно до Положення про бібліотеку ЗНЗ, однією з основних функцій шкільної бібліотеки є популяризація літератури за допомогою культурно-просвітницьких заходів. Щорічні тижні дитячої та юнацької книги стали своєрідною акцією їх пропаганди, під час яких використовуються ефективні форми популяризації літератури та інноваційні технології масової роботи бібліотек: поле чудес, лото-ерудит, книжкові виставки, бібліотечні огляди літератури,дні інформації, «Брейн-ринги», дебати, конкурси «Вернісажі» і інші. Робота в цьому напрямку проводиться спільно з учителями та в координації з міськими та сільськими бібліотеками.
           Як передбачено в Положенні Про бібліотеку ЗНЗ при бібліотеках працює читацький актив, який допомагає бібліотекарям у виконанні бібліотечної роботи.
           Бібліотекарі є членами педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу.
             Приміщення обладнання, майно бібліотек утримується навчальними закладами на безстроковому і безоплатному користуванні та оперативному управлінні.
            З метою усунення недоліків, визначених в ході перевірки, колегія відділу освіти

В И Р І Ш И Л А :

1.Директорам Гадяцької спеціалізованої школи №3, №4 І-ІІІ ст., Великобудищанської  спеціалізованої школи І-ІІІ ст.
1.1. Забезпечити впровадження в роботу бібліотек новітніх інформаційних технологій, зокрема вихід в мережу Інтернет.
                                                                                 До 01.05. 2012 р.
1.2. Розглянути можливість щодо передплати дитячих періодичних видань.
                                                                                            До 01.05. 2012 р.
          1.3. Сприяти поновленню та поповненню новинками літератури книжкових фондів бібліотек.
           1.4. Націлити роботу бібліотекарів на постійне вивчення читацьких інтересів, мотивації читання та охоплення бібліотечного обслуговування учнів.
2. Директорам Гадяцькій СШ № 4 І-ІІІ ст., Великобудищанській СШ І-ІІІ ст. , Гадяцькій СШ № 3 І-ІІІ ст. у режим роботи бібліотек щомісячно внести санітарний день.
3. Методисту НМЦ Оробей С.М.  активізувати роботу метододичного об’єднання з опрацювання та практичного використання новітніх інтерактивних технологій та вдосконалення форм масової роботи з читачами.


4. Методисту Оробей С.М. здійснити контроль за виконанням даних  рішень.


Голова колегії                                                                               І.Г. Лідовий
Секретар                                                                                        С.М. Ємець


Анкета-запитальник



Анкета-запитальник
матеріально-технічного забезпечення шкільної бібліотеки
/станом на 01.01.2012р./

1.Назва ЗНЗ_______________________________________________________
2. Кількість комп’ютерів у шкільній бібліотеці _________________________
3.Кількість комп’ютерів, підключених до мережі Інтернет________________
4.Наявність копіювальної техніки_____________________________________
5.Дані про технічний стан шкільної бібліотеки:
·        Проведено поточний ремонт шкільної бібліотеки:
(зазначити, що зроблено)___________________________________________
________________________________________________________________
       - рік__________________________________________________________
       - на загальну суму______________________________________________
·        Зроблено капітальний ремонт шкільної бібліотеки:
(зазначити, що зроблено)___________________________________________
________________________________________________________________
              -  рік_________________________________________________________
         -  на загальну суму____________________________________________
·        Закуплено меблі:
(зазначити, що саме)_______________________________________________
________________________________________________________________
              -  рік _______________________________________________________
              -  на загальну суму___________________________________________
·        Інше_________________________________________________________
Потребують капітального ремонту:
·        Читальна зала (абонемент)________________________________________
·        Книгосховище__________________________________________________

6.Дані про бібліотечний фонд шкільної бібліотеки:


Художня література
Підручники
Безінвентарний облік
кількість
сума
кількість
сума
кількість
сума
Є на 01.01.2010р.






Надійшло за 2010р.






Вибуло за 2010 р.






Є на 01.01.2011р.













Вибуло за 2011 р.






Є на 01.01.2012р.







7.Дані про періодичні видання:


Рік
Джерела фінансування
За рахунок районного бюджету
Спонсорські кошти,  с/рада
кількість
сума
кількість
сума

2009






2010






2011






2012





Разом:





8.Акція «Подаруй бібліотеці книгу» (за даними сумарної книги)

Показники
2010-2011н.р.
2011-2012н.р.
кількість
сума
кількість
сума
Художня література





Підручники






Разом:







Дата «___» ________________2012р.

Підпис __________________________